Kaksi ihmistä keskustelemassa pöydän äärellä. Ristikoriste pöydällä.

Diakonian juhlavuosilogo.Diakonia - tukea elämään

Onko elämä solmussa tai arjen palapelin palat hukassa? Aivan jokainen voi löytää itsensä tilanteesta, jossa ei tiedä, mitä tekisi tai mistä saisi apua.

Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa auttamista ja palvelua. Se on kuuntelemista, tukemista ja rinnalla kulkemista erityisesti silloin, kun elämä tuntuu vaikealta. Sen tehtävänä on auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti siten, että ihminen tulisi autetuksi juuri niissä ongelmissa, joiden kanssa hän kamppailee.  Diakoniatyö kuuluu kirkon perustehtäviin. Se perustuu Jeesuksen antamaan käskyyn rakastaa toista ihmistä. Kirkon diakoniatyöntekijä on koulutettu ammattilainen, jonka kanssa voit jakaa huolesi ja miettiä yhdessä, kuinka jatkaa eteenpäin. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Diakonia on kristityn ihmisen elämänasenne. Avun tarpeessa oleva lähimmäinen huomioidaan ja autetaan vastuullisesti niin lähellä kuin kaukana. "Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain" (Gal. 6:2).

Työtä tehdään pääosin kotikäynneillä ja laitoksissa. Työntekijään voit olla yhteydessä soittamalla ja sopimalla tapaamisesta tai kotikäynnistä.